![]() |
About us | Legal services | Legal advice | Contacts | Blog Lawyers "Right Protection" | Housing Law | Commercial Law | Family Law | ||||||||||||
|
|||||||||||||
![]()
![]() Alimony. On the order of appointment, the type and amount of child support. Arrears clerk proceedings. Judicial order Civil marriage. Distribution of property pairs that did not register a marriage between a formal Rules of conduct at accident ![]() The rights of victims of crime Rules of conduct during detention by law enforcement agencies Law of Ukraine "On the realization of housing rights of residents of hostels" Law of Ukraine "On privatization of public housing" Regulations on transfer of flats (houses), premises in dormitories in public ownership Law of Ukraine "On Housing Services" Samples of legal documents: writs, appeals, cassation, petitions, complaints, etc.. |
Answers to questions tagged "Кримінальні правопорушення"
Back to the list of court decisions
Справа № 1-3/12 Вирок іменем України 26.01.2012 Деснянський районний суд м.Києва в складі : головуючого – судді Котовича О.Л., при секретарях Двірко Т.В., Опішняк М.П., з участю прокурора Горкавої В.В., захисника ОСОБА_1, потерпілої ОСОБА_2, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду кримінальну справу за звинуваченням ВСТАНОВИВ: Підсудний ОСОБА_3 12 грудня 2009 року біля 19 годин 40 хвилин в м.Києві керував транспортним засобом – автобусом марки ”І-VAN” з номерним знаком НОМЕР_1 і на зупинці громадського транспорту ”Універсам” по вул.Драйзера, 8 порушив правила безпеки дорожнього руху і експлуатації транспорту : порушив підпункт ”б” пункту 2.3 Правил дорожнього руху, який вимагає від водія бути уважним, стежити за дорожньою обстановкою, відповідно реагувати на її зміну, не відволікатися від керування транспортним засобом у дорозі, порушив пункт 10.1 Правил дорожнього руху і перед початком руху не переконався, що це буде безпечним і не створить небезпеки іншим учасникам руху, порушив п.21.4 Правил дорожнього руху і почав рух автобуса від зупинки до повного зачинення дверей, не переконавшись в тому, що всі пасажири залишили салон автобуса на зупинці і що всі двері автобуса зачинились, в результаті чого пасажирка ОСОБА_2, яка виходила на зупинці, не встигла завершити висадку і при від’їзді автобуса від зупинки випала із салону автобуса через задні незачинені підсудним двері, упала на проїзну частину і отримала при цьому середньої тяжкості тілесне ушкодження у вигляді перелому верхньої гілки лівої лонної кістки, а вказані наслідки, які настали, перебувають у причинному зв’язку з порушенням підсудним ОСОБА_3 правил безпеки дорожнього руху і експлуатації транспорту. В судовому засіданні підсудний ОСОБА_3 вину не визнав і показав, що за викладених вище обставин він дійсно на маршруті № 416 керував згаданим автобусом і зупинився для висадки і посадки пасажирів на зупинці ”Універсам”. Потім він подивився в праве зовнішнє дзеркало заднього виду, переконався у відсутності пасажирів біля дверей, закрив двері і впевнився у цьому через дзеркала заднього виду і по індикаторам на панелі приладів і розпочав рух від зупинки, почув крики в салоні про випадіння когось з автобуса, проїхав ще біля 10 м, зупинився, вийшов на вулицю, побачив потерпілу, яку тримали люди і вона вибачилась за те, що поспішала і не встигла вийти з автобуса. Незважаючи на невизнання підсудним вини вона доведена в ході судового слідства показаннями потерпілої, свідків, протоколами слідчий дій, висновками експертів, іншими матеріалами справи. Так, потерпіла ОСОБА_2 в суді показала, що коли вона остання виходила з салону автобуса через задні двері, то вони почали зачинятись і затисли її. Вона крикнула водію відчинити двері і вони відразу відчинились. Вона продовжила вихід з автобуса, занесла ногу над асфальтом, але не встигла ступити на проїзну частину, бо автобус рушив з місця раптово, центр тяжіння її тіла вже був за межами салону і вона випала з салону і упала на асфальт на лівий бік, отримала при цьому перелом тазу. Свідок ОСОБА_4 в судовому засіданні 29 червня 2010 року показав, що на зупинці громадського транспорту з маршрутного таксі № 416 виходили пасажири і коли остання псасажирка виходила із задніх дверей, автобус почав рух з відкритими дверима і раптом з автобуса випала дівчина на асфальт проїзної частини на відстані біля 2 м від тротуару, а автобус продовжив рух і зупинився через 20-30 м від зупинки т.2 а.с.72-74. Свідок ОСОБА_5 в суді підтвердила свої показання в попередньому судовому засіданні і показала, що коли потерпіла хотіла швидко вийти з автобуса, той вже почав рухатись, його двері зачинялись і потерпілій затисло дверима сумку, потім двері дуже швидко відчинились і потерпіла випала з автобуса т.2 а.с.126-127. Свідки ОСОБА_6 і ОСОБА_7 в суді показали, що при виїзді на місце даної ДТП потерпілу вони знайшли в травмпункті, де також був автобус з водієм. Вони повернулись на вказане водієм місце пригоди і склали протокол огляду і схему. Крім показань потерпілої і згаданих свідків вина підсудного в інкримінованому злочині також доведена : протоколами огляду місця ДТП із схемами і фотознімками, за якими проти АДРЕСА_1 біля електроопор № 50 і 52 знаходиться зупинка громадського транспорту ”Універсам”, проїзна частина там асфальтобетонна, пряма, горизонтальна, суха, чиста, обмежена бордюром, має тротуар шириною 16 м т.1 а.с.4-10, 76-82, т.2 а.с.85-88, висновком експерта, за яким у ОСОБА_2 було виявлено середньої тяжкості тілесне ушкодження у вигляді закритого перелому кісток тазу : перелому лівої лонної кістки, яке утворилось від дії тупих предметів, можливо 12 грудня 2009 року т.1 а.с.35-38, висновком комісії експертів, за яким у ОСОБА_2 мало місце середньої тяжкості тілесне ушкодження у вигляді перелому верхньої гілки лівої лонної кістки, яке виникло від дії тупого предмета за непрямим механізмом (при прикладанні травмуючої сили до лівої бічної поверхні тазу) в результаті транспортної травми – випадіння псажира з салону транспортного засобу т.3 а.с.122-126, показаннями в суді судово-медичного експерта Зосіменка В.В., який в якості доповідача підтвердив згаданий висновок комісії експертів і показав, що потерпіла могла самостійно пересуватись після отримання травми, протоколом огляду і фотознімками автобуса марки ”І-VAN” з номерним знаком НОМЕР_1, згідно якого на час перевірки 15 квітня 2010 року двері знаходяться в працездатному стані, індикатори закриття дверей працюють, через праве зовнішнє дзеркало заднього виду з місця водія проглядаються двері у відчиненому положенні т.1 а.с.71-75, протоколом очної ставки на досудовому слідстві між ОСОБА_3 і потерпілою ОСОБА_2, яка наполягала на тому, що вона випала на проїзну частину при виході з автобуса, коли той розпочав рух з відкритими дверима т.1 а.с.89-92, протоколом відтворення обстановки і обставин події з потерпілою ОСОБА_2, яка на місці показала, як вона випала на проїзну частину при виході з автобуса, коли той розпочав рух з відкритими дверама т.1 а.с.122-126, свідоцтвом про реєстрацію, за яким автобус марки ”І-VAN” з номерним знаком НОМЕР_1 належить ОСОБА_9 т.1 а.с.165, довіреністю, за якою ОСОБА_9 уповноважив ОСОБА_3 користуватись, експлуатувати, розпорядитись автобусом марки ”І-VAN” з номерним знаком НОМЕР_1 т.1 а.с.161, протоколом відтворення обстановки і обставин події, за яким після натискання двох кнопок на панелі приладів автобуса марки ”І-VAN” задні двері закриваються повністю за 1,26 с і відкриваються за той же час; при встановленні перешкоди у задньому дверному отворі і запуску приводу закривання дверей механізм автоматичного відкривання дверей спрацьовує через 2,0 с, 2,2 с, 2,0 с, при цьому на панелі приладів автобуса світові і звукові сигнали відсутні, а двері після аварійного відкривання залишаються у відкритому положенні т.3 а.с.76-84, посібником з експлутації автобуса, керованого підсудним ОСОБА_3, за яким під час посадки і висадки пасажирів рекомендується відкривати спочатку задні, потім передні двері, а закривати спочатку передні, потім задні, при цьому пневматичні приводи згаданого автобуса обладнані блоками захисту пасажирів від защемлення з часом спрацювання не більше 1 с т.2 а.с.85-91, т.3 а.с.75. Рекомендації згаданого посібника були перевірені слідчим при огляді керованого підсудним автобуса і свідчать про те, що незачинені передні двері автобуса перешкоджають водію в повній мірі контролювати через праве зовнішнє дзеркало заднього виду положення задніх дверей автобуса т.1 а.с.71-75. Доводи підсудного про те, що він рушив від зупинки з зачиненими задніми дверима автобуса після залишення салону потерпілою, яка отримала травму внаслідок власної необережності на зупинці, суд відносить до бажання ОСОБА_3 ухилитись від відповідальності за злочин, оскільки ці доводи підсудного спростовані показаннями потерпілої ОСОБА_2, показаннями свідків ОСОБА_5 і ОСОБА_4, наведеними вище, висновком судово-медичних експертів про механізм травмування потерпілої, протоколами відтворення обстановки і обставин події і огляду автобуса. Викладеним вище показанням потерпілої ОСОБА_2 і свідків ОСОБА_5 і ОСОБА_4 вірить суд, вважає їх правдивими і відповідаючими обставинам справи, оскільки вони узгоджені між собою та з іншими матеріалами справи і у цих осіб немає підстав для обмови підсудного. Показання свідка ОСОБА_10 в суді не можуть виправдати підсудного, оскільки її показанням про те, що потерпіла встигла вискочити з салону автобуса під час закривання задніх дверей, які після цього зачинились і автобус рушив від зупинки з закритими дверима, суд не вірить з огляду на характер взаємовідносин цього свідка з підсудним і неузгодженість її показань з показаннями потерпілої і інших свідків про те, що автобус рушив від зупинки з незачиненими дверима. Показання цього свідка також суперечать результатам відтворення обстановки і обставин події, за якими задні двері керованого підсудним автобуса швидко закриваються повністю за 1,26 с після натискання відповідних кнопок на панелі приладів т.3 а.с.76-84. Правдивими і відповідаючими обставинам справи суд вважає показання свідка ОСОБА_4 в судовому засіданні 29 червня 2010 року, оскільки вперше цей свідок після пригоди давав показання в суді і тоді краще пам’ятав обставини ДТП, він давав показання в суді з дотриманням передбаченого законом процесуального порядку у відкритому засіданні вільно, невимушено і неупереджено, відповів на всі запитання захисника, підсудного і інших учасників процесу, а тому немає розумних підстав для сумнінів у тому, що свідок саме при цьому допиті в суді правильно свідчив про відомі йому обставини справи т.2 а.с.72-74. Показання цього свідка на очній ставці з ОСОБА_3 і при відтворенні обстановки і обставин події на досудовому слідстві суд не приймає, оскільки протоколи цих слідчих дій не відповідають вимогам закону, вони містять численні вставки і поправки, які всупереч вимогам ст.85 КПК України не застережені в протоколі перед фінальним підписом ОСОБА_4 т.1 а.с.103-105, 106-113. Також в судовому засіданні 26 липня 2010 року свідок не зміг переконливо пояснити причини непослідовності своїх показань, яка простежуєься в протоколах згаданих вище процесуальних дій з його участю на досудовому слідстві, а тому і ці показання свідка в судовому засіданні суд не приймає т.2 а.с.118-121. Механізм даної ДТП і факт порушення підсудним правил дорожного руху і експлуатації транспорту з достатньою повнотою встановлені судом і виглядають таким чином, що підсудний після приведення в дію механізму закривання дверей автобуса не переконався за сигнальними приладами і візуально через праве зовнішне дзеркало задного виду, що задні двері зачинились, і рушив від зупинки. На цей момент задні двері автобуса не зачинились внаслідок перешкоди – перебування у дверному отворі потерпілої, яка ще не закінчила вихід з автобуса. Перешкода привела до зворотнього ходу дверей у відкрите положення, а потерпіла по інерції продовжила вихід з автобуса і випала з нього вже під час руху, вона упала на проїзну частину і отримала травму. Спрацювання системи аварійного відчинення діверей ніяк не позначилось на сигналах перед очима підсудного на його робочому місці, що було встановлено при відтворенні обстановки і обставин події і перевірці роботи аварійного відкривання дверей автобуса, і підсудний зупинив автобус лише після криків інших пасажирів. Таким чином, бажання підсудного швидко залишити зупинку під час останнього рейсу в той день, невиконання ним при цьому вимог ПДР, в першу чергу п.21.4, привело до травмування потерпілої. За результатами судового слідства суд уточнює обвинувачення підсудного щодо обставин і місця ДТП відповідно до тексту мотивувальної частини вироку. Таке уточнення не виходить за межі пред’явленого слідчим обвинувачення, не погіршує становище підсудного, не порушує його право на захист і не впливає на кваліфікацію злочину. Порушення підсудним ОСОБА_3 правил безпеки дорожнього руху і експлуатації транспорту при керуванні транспортним засобом, що спричинило потерпілій ОСОБА_2 середньої тяжкості тілесне ушкодження, суд кваліфікує за ч.1 ст.286 КК України. При призначенні покарання підсудному суд враховує обставини, суспільну небезпечність, тяжкість і наслідки злочину, форму вини, особу винного, який раніше не судимий, характеризується позитивно, має двох неповнолітніх дітей, протягом двох років після ДТП не вжив заходів до відшкодування шкоди потерпілій, відсутність пом’якшуючих і обтяжуючих покарання обставин, і призначає ОСОБА_3 покарання у вигляді обмеження волі, яке він має відбувати у виправному центрі протягом необхідної достатності для виправлення і попередження нових злочинів із додатковим покаранням у вигляді позбавлення права керувати транспортними засобами з врахуванням обставин і наслідків злочину, байдужості підсудного до потерпілої і некритичного його ставлення до скоєного діяння при перевезенні пасажирів громадським транспортом. Вирішуючи питання про можливість звільненння ОСОБА_3 від покарання за амністією суд виходить з наступного : згідно ст.9 Закону України ”Про амністію у 2011 році” застосування амністії без згоди засудженого не допускається, а ОСОБА_3 такої згоди суду не висловлював, згідно п.”є” ст.4 Закону України ”Про застосування амністії в Україні” не може бути застосована амністія до осіб, які не відшкодували завдані ними збитки, а ОСОБА_3 шкоду потерпілій не відшкодував, і тому підстав для амністування ОСОБА_3 немає. Вирішуючи цивільний позов потерпілої про стягнення з підсудного матеріальної і моральної шкоди, вислухавши при цьому доводи потерпілої на доведення своїх вимог і дослідивши надані нею докази, суд виходить з наступного : відповідач під час ДТП правомірно на підставі довіреності від власника володів і керував джерелом підвищеної небезпеки – автобусом марки ”І-VAN” з номерним знаком НОМЕР_1, вчинення злочину відповідачем доведено в ході судового слідства, позивач надала суду документи (чеки) на підтвердження придбання ліків на суму 2983 гривні 43 копійки, підлягаючими відшкодуванню є моральні страждання позивача, які вона оцінила в 5000 гривень, і у суду немає підстав сумніватися, що саме такий грошовий еквівалент в даному випадку мають моральні страждання потерпілої від отримання тілесного ушкодження і фізичного болю при цьому, від наступного лікування і прикутості до ліжка, від порушення нормального перебігу і якості життя та труднощів з пересуванням, від непередбаченої втрати часу, від байдужого ставлення підсудного до потерпілої, вимоги якої суд вважає розумними і справедливими. В зв’язку з викладеним, цивільний позов потерпілої суд задовольняє частково і стягує з підсудного доведену позивачем матеріальну і моральну шкоду у вказаних вище розмірах згідно вимог ст.ст.23, 1167, 1187, 1195 ЦК України. На підставі викладеного, керуючись ст.ст.323, 324 КПК України, суд
ЗАСУДИВ : ОСОБА_3 визнати винним у вчиненні злочину, передбаченого ч.1 ст.286 КК України, і призначити йому покарання у вигляді двох років обмеження волі з позбавленням права керувати транспортними засобами на строк три роки. Строк відбуття основного покарання ОСОБА_3 обчислювати з часу прибуття і постановки на облік у виправному центрі. До набрання вироком законної сили запобіжним заходом ОСОБА_3 залишити підписку про невиїзд. Стягнути з ОСОБА_3 на користь ОСОБА_2 2983 гривні 43 копійки матеріальної шкоди і 5000 гривень моральної шкоди. Апеляція на вирок може бути подана через місцевий суд протягом п’ятнадцяти діб з моменту його проголошення. Головуючий :
ЗАХИСТ ПРАВА
Answers to questions tagged "Кримінальні правопорушення"
Back to the list of court decisions
|
||||||||||||
zahist-prava.com.ua Developed by © company "RIGHT PROTECTION" Каталог юридических компаний Украины | Каталог предприятий |